Blog

Τα τελευταία μας νέα

Ecommerce: 5 απαραίτητες στρατηγικές και εργαλεία

Standard Post with Image

Εάν ενδιαφέρεστε να βελτιώσετε τα αποτελέσματα του eshop σας, σας προτείνουμε να εφαρμόσετε τις ακόλουθες 5 στρατηγικές και εργαλεία. Το ηλεκτρονικό σας εμπόριο μπορεί να αποδώσει εκπληκτικά αποτελέσματα (τα οποία μέχρι πρότινος δεν μπορούσατε να φανταστείτε) εάν ακολουθήσετε τον παρακάτω οδηγό. Θυμηθείτε! Οι δυνατότητες του ecommerce είναι απεριόριστες και δεν περιορίζονται μόνο σε αυτές τις 5 πρακτικές. Αν ενημερώνεστε και εφαρμόζετε τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, σύντομα θα μπορείτε να απολαύσετε καλύτερα κέρδη.

Τα 5 βασικά στοιχεία που θα πρέπει να έχετε, είναι τα παρακάτω:

  1. Αυτοματοποιήσεις Μάρκετινγκ
  2. Μελετημένη SEO & SEM στρατηγική
  3. Conversion Rate Optimization – CRO
  4. Cart Abandonment τακτικές
  5. Marketing Dashboard

 

  • Αυτοματοποίηση των Marketing ενεργειών.

Θα πρέπει να δημιουργήσετε μία ενιαία πλατφόρμα μέσω της οποίας θα καταφέρετε να μειώσετε στο ελάχιστο τις απαιτούμενες ανθρωποώρες. Πιο συγκεκριμένα, θα χρειαστείτε να εφαρμόσετε inbound marketing στρατηγική, και να συλλέγετε leads μέσα από ένα Lead Management Process. Σκοπός σας να μετατρέψετε τους επισκέπτες σας σε subscribers στα newsletters σας, και φυσικά να τους προτρέψετε να ανοίξουν λογαριασμούς. Στην Honest Partners γνωρίζουμε την αξία που προέρχεται από την αυτοματοποίηση και για αυτό την αξιοποιούμε στο έπακρο. Η προσπάθεια μας όμως δεν σταματά εκεί. Η συλλογή των leads είναι μόνο το πρώτο βήμα, ένα δεύτερο βήμα είναι η αυτόματη καταγραφή τους σε ένα CRM software, από όπου οι πληροφορίες θα είναι πλέον διαχειρίσιμες, και τρίτον η ταυτόχρονη καταγραφή τους σε email lists του Email Marketing Service σας! Όλες αυτές οι πλατφόρμες θα πρέπει να είναι μία οντότητα. Και όταν αναφερόμαστε στο Email Marketing Service δεν εννοούμε μόνο τα Bulk email Campaign σας, αλλά και τα transactional emails τα οποία χρειάζονται για την πιο απλή διαδικασία την οποία πραγματοποιεί ο πελάτης στην ιστοσελίδα σας.

 

  • Βελτιστοποίηση SEO και των διαφημιστικών ενεργειών σας (AdWords, Facebook, Twitter & LinkedIn Ads)

Ας ξεκινήσουμε με το SEO. Χωρίζεται σε 2 βασικές κατηγορίες, το Onsite SEO και το Offsite SEO. Τα οργανικά αποτελέσματα στο Google είναι πολύ σημαντικά και η πρώτη σελίδα ή οι πρώτες θέσεις της πρώτης σελίδας, είναι πέρα για πέρα σημαντικές και κερδοφόρες. Σε πολλούς πελάτες μας πέρα από την δημιουργία της ιστοσελίδας τους, αναλαμβάνουμε και την SEO στρατηγική τους. Το αποτέλεσμα; Σε ανταγωνιστικούς κλάδους καταφέρνουμε να τους οδηγούμε στην πρώτη σελίδα ή ακόμη και στη πρώτη θέση, με τους ίδιους να απολαμβάνουν σημαντική αύξηση των επισκεπτών χωρίς να πληρώνουν διαφημιστικές καμπάνιες.

Στη συνέχεια, θα πρέπει να δημιουργήσετε τη σωστή στρατηγική SEM & SMM (Social Media Marketing) για το eshop σας. AdWords, Facebook Ads, Twitter Ads, & LinkedIn Ads. Κάθε ένα μέσο από αυτά έχει τα δικά του ξεχωριστά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, και στην Honest Partners χρησιμοποιούμε το κατάλληλο μέσο για τον κατάλληλο σκοπό. Αν ο σκοπός είναι οι θεάσεις (τα views) τότε υπάρχει το κατάλληλο μέσο, αν ο σκοπός είναι τα conversions, αντίστοιχα. Αναλόγως τις περιστάσεις. Και σε ότι αφορά τις διαφημιστικές καμπάνιες θα πρέπει να γνωρίζετε πως η συγκεκριμένη εργασία είναι αέναη. Δεν πρέπει ποτέ να επαναπαυτείτε και να διακόψετε την διαδικασία βελτιστοποίησης των διαφημίσεων σας. Ελέγχετε το ROI και ανάλογα διακόπτετε ή κάνετε escalate το budget της καμπάνιας.

 

  • Conversion Rate Optimization.

Για το eshop σας είναι απολύτως απαραίτητο να έχετε ένα CRO platform. Μια τέτοια πλατφόρμα σας παρέχει δυνατότητες A/B Testing, Segmentation, έρευνας, Personalization των επισκεπτών σας, κ.α.  Κυκλοφορούν αρκετές στο διαδίκτυο εκ των οποίων είναι αλήθεια πως οι περισσότερες είναι πολύ ακριβές, όμως η βελτιστοποίηση του conversion σας θα σας αποφέρει εγγυημένα αποτελέσματα. Τα case studies ανώνυμων έως επώνυμων εταιρειών που επιτυγχάνουν 20% με 100% αύξηση του conversion rate τους, μαρτυρά του λόγου το αληθές. Φανταστείτε για παράδειγμα να έχετε 60.000 επισκέπτες τον μήνα με 1% ποσοστό μετατροπής (conversion). Εάν επιτύχετε 2% conversion rate, για το ίδιο κέρδος θα χρειαστείτε μόνο τους μισούς από τους μηνιαίους επισκέπτες σας. Αυτό μπορεί να σας γλιτώσει μεγάλα ποσά από τις διαφημίσεις σας ή από το Cost Per Click σας. Αντίστοιχα αποφεύγετε την πίεση του ανταγωνισμού και καταφέρνετε να αφήσετε τις άλλες εταιρείες του κλάδου αρκετά πίσω σας.

 

  • Cart Abandonment Tactics.

Όταν ο πελάτης σας μπαίνει και αγοράζει το προϊόν που επιθυμεί είναι όλα καλά. Τι γίνεται όμως με τον πελάτη που επιθυμεί να το ξανασκεφτεί; Που είναι αναποφάσιστος, το βάζει στο καλάθι του, δεν το αγοράζει ποτέ και ίσως το ξεχάσει κιόλας; Η λύση είναι μια σειρά από Cart abandonment τακτικές για να τον επαναφέρετε στο δρόμο προς την ολοκλήρωση της αγοράς του. Παγκοσμίως, το ποσοστό όπου ο πελάτης εγκαταλείπει τα προϊόντα που έχει τοποθετήσει στο καλάθι του, αγγίζει το 74,3%. Στην Ευρώπη αν και είναι χαμηλότερο αυτό το ποσοστό (71,5%) παραμένει ένα σημαντικό ζήτημα προς επίλυση. Θυμάστε στην αρχή που μιλήσαμε για αυτοματοποιήσεις;  Είναι σημαντικό μέσω ενός καλού Email Marketing Service που διαθέτετε, να έχετε τη δυνατότητα να λαμβάνετε αυτή τη πληροφόρηση. Μία άλλη πολύ σημαντική πρακτική είναι η χρήση του Enhanced ecommerce tag της Google. Στην Honest Partners κάναμε master σε αυτή τη τεχνογνωσία, για να μπορούν οι πελάτες μας να μαθαίνουν τα clicks ανά προϊόν, ανά προϊοντική κατηγορία, τις αφαιρέσεις προϊόντων από το καλάθι των πελατών, και άλλα πολλά. Τέτοιες λειτουργίες παρέχουν και σημαντικές εφαρμογές όπως το Shopify και το Ecwid.

 

  • Marketing Dashboard

Το άλφα και το ωμέγα στην σωστή διαχείριση ενός eshop (και όχι μόνο) είναι η ικανότητα συλλογής, διαχείρισης και ερμηνείας των πληροφοριών. Ο όγκος των πληροφοριών είναι πραγματικά μεγάλος, δεν έχουν όλες οι πληροφορίες την ίδια αξία και οι άνθρωποι του marketing καλούνται να επιλέξουν και να αξιοποιήσουν τις πιο χρήσιμες. Προς αυτή τη κατεύθυνση βοηθάει σημαντικά ένα Marketing Dashboard που συλλέγει όλα τα KPIs και ενοποιεί όλα τα κανάλια του Marketing προσφέροντας πληροφορίες με τη μορφή απεικόνισης (πίτες, διαγράμματα κλπ). Είναι το εργαλείο που ενοποιεί όλα τα παραπάνω. Τέτοιες πλατφόρμες είναι το Cyfe, το Geckoboard κ.α.
Βέβαια, απλά και μόνο η αγορά και η χρήση τους δεν συνεπάγονται ένα άμεσα επιτυχημένο αποτέλεσμα. Και αυτό γιατί πρόκειται για εργαλεία όπως προείπαμε. Επομένως οι μεγάλες δυνατότητες τους στο ecommerce ξεκλειδώνονται με την εγκατάσταση όλων των καναλιών επικοινωνίας που έχετε, και με τις αναφορές που θα σας απεικονίζονται στα dashboards.

Σχετικά Άρθρα:

Comments

Ευχαριστούμε για την εγγραφή

OK